divendres, 4 d’octubre del 2013

El ciclista “xivato”

Llegeixo a La Vanguardia que “Els ciclistes filmen en un mes 820 infraccions de cotxes. La Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta (CCUB) va aportar les gravacions al Servei Català de Trànsit perquè procedeixi a interposar les denúncies”.  Fantàstic. Diumenge passat circulava per una carretera amb voral ample quan vaig topar amb un grup d’uns deu o dotze ciclistes. Era un tram recte, on es podia avançar, i per la direcció contrària no venia ningú. Vaig fer l’intermitent i, per costum, em vaig separar tant com vaig poder del grup i els vaig avançar. A mitja maniobra, un dels ciclistes es va separar dels seus companys i se’m va acostar a menys 1,5 m. Vaig tocar la botzina al ciclista per advertir-lo de la meva maniobra i em vaig guanyar una botifarra “d’aquelles tan grosses”. Com que hi havia espai, no hi va haver cap problema, em vaig decantar encara una mica més i, envaint el voral contrari, vaig continuar el camí. Si algú del grup duia una càmera al cim del casc, ja estic entre els 820 conductors malvats que no respecten els pobres cammalluents.  El gran germà, mentider, d’Orwell ja ha arribat.