dimarts, 3 de setembre de 2013

Aigua al preu de vi

Al número 308 del suplement “es” de La Vanguardia, Daniel Leo publica un panegíric sobre l’aigua “Beverly Hills 90H2O”, que té un “gust fresc i natural”. Em costa d’entendre aquesta mena d’articles, que no sé si són pagats o no. Fa temps que moltes organitzacions mundials adverteixen sobre els usos de l’aigua, la seva propietat, la seva distribució i la seva disponibilitat. L’aigua està passant de ser un bé lliure a ser objecte d’especulació. Una ampolla d’aquest suc de les muntanyes de Califòrnia costa 12,50 € l’ampolla, molt lluny de les possibilitats de tants pobles d’Àfrica, on homes i dones han de recórrer quilòmetres a peu per a poder disposar d’uns pocs litres d’aigua. I és així que interpel·lo l’ètica d’aquestes empreses del luxe que es riuen dels pobres convertint en luxe un element fonamental per a la vida; però també a consciència dels periodistes i mitjans que en fan propaganda gratuïta (o potser no). Rondino contra la banalització de la misèria que suposa mercadejar amb drets fonamentals.