flagel de periodistes i mitjans; tralla de polítics, martell d'hipòcrites i mentiders; fornal d'idees emprenyadores... el poema.
dimarts, 3 de setembre del 2013
Aigua al preu de vi
Al número 308 del suplement “es” de La Vanguardia, Daniel Leo publica un panegíric sobre l’aigua
“Beverly Hills 90H2O”, que té un “gust fresc i natural”. Em costa d’entendre
aquesta mena d’articles, que no sé si són pagats o no. Fa temps que moltes organitzacions
mundials adverteixen sobre els usos de l’aigua, la seva propietat, la seva
distribució i la seva disponibilitat. L’aigua està passant de ser un bé lliure
a ser objecte d’especulació. Una ampolla d’aquest suc de les muntanyes de
Califòrnia costa 12,50 € l’ampolla, molt lluny de les possibilitats de tants
pobles d’Àfrica, on homes i dones han de recórrer quilòmetres a peu per a poder
disposar d’uns pocs litres d’aigua. I és així que interpel·lo l’ètica d’aquestes
empreses del luxe que es riuen dels pobres convertint en luxe un element
fonamental per a la vida; però també a consciència dels periodistes i mitjans
que en fan propaganda gratuïta (o potser no). Rondino contra la banalització de
la misèria que suposa mercadejar amb drets fonamentals.