He esperat uns dies per veure si algun dels observatoris
feministes, o femellistes, que treballen pel bé de la dona s’havia fet eco d’aquest
anunci aparegut al Magazine de La
Vanguardia del dia 27 de maig. No n’he sentit piular cap. De tota manera, si
alguna d’aquestes organitzacions sense ànim de lucre hagués empès alguna acció
en contra (o a favor, mai se sap) d’aquest pamflet, espero que sàpiga
disculpar-me: la meva oïda perd amb l’edat.
L’anunci no té pèrdua. Primer, la paraula “culo”. Mentre que en català aquest mot
presenta una lleugeresa acabada en una ela volàtil, cul, en castellà l’afegitó
de la o el fa ordinari. El dibuix de traç de sota, ja no gosa repetir la paraula
i utilitza un eufemisme. Però a més, la frase “me parto el culo” ja és grollera en sí mateixa i no es pot obviar.
El producte que anuncien per a tenir allò al 10, és “pechuga de pavo”; podríem deduir que posant-te la “pechuga” al cul aquest serà una
meravella.
El què fa formidable l’anunci és la frase final, aquesta
mena de frases que ara busquen tots els anunciants com per resumir la resta,
una frase genial que es mantingui a la ment dels consumidors. Aquí, el crack
que l’ha ideada s’ha lluït: “alimentando
otro modelo de mujer”. Frase profunda.
Traduint,
jo diria que l’anunci vol dir una cosa així: “otro modelo de mujer és el de aquella que consigue un culo 10 sin
esfuerzo mientras se lo parte riendo de no se qué comiendo pechuga de pollo
Campofrio”. Si té un cul 10, la resta no importa! Felicito a Campofrío per
la seva genialitat. I als observatoris i demés, que els aprofiti.