dimarts, 18 d’octubre del 2016

Pisarel·lo

Fa uns anys vaig conèixer una economista brasilera, una noia tibada i rarota, però amb una magnífica visió imparcial i descarnada de les coses. Vam treballar dos mesos en un projecte conjunt i, sobretot en dinars de feina, vaig tenir ocasió de conèixer la seva opinió sobre temes diversos. Un bon dia vam sortir a parlar dels argentins i ella, amb total convenciment, em va sentenciar: “com a poble, són els alemanys de l’Amèrica del Sud: xulos, presumits i malcarats; com a individus, cada argentí es creu un psiquiatre expert, que psicoanalitza contínuament el seu entorn i n’interpreta sempre el resultat com una castració”. Vaig pensar que exagerava, però poc temps després vaig fer coneixença, per l’escola del meu fill, amb diverses persones argentines. Si bé no vaig poder veure característiques teutones evidents en ells, sí que l’ànima psiquiatra apareixia indefectiblement. Vaig comprovar com temes banals es convertien en llargues i tedioses discussions.
He escrit Pisarel·lo a posta, catalanitzant el cognom del primer tinent d’alcalde de Barcelona i ideòleg de capçalera de n’Ada Colau. Aquest argentí ha vingut a Catalunya a psicoanalitzar-nos, si vols sinó vols, i a dir-nos que ens cal matar al pare per a ser adults. Ens ha vingut a alliçonar com un autèntic terapeuta: ens ha encastat davant dels morros l’estàtua del cabró major del regne per humiliar-nos, perquè plorem la nostra misèria i així regenerar-nos de les nostres pors. El mal és que aquest aprenent de bruixot ha aplicat la teràpia sense conèixer el malalt (si és que hi ha malalt) i l’ha cagada per la seva ignorància de la realitat. A mi se’m fa especialment odiosa l’actitud del Pisarel·lo, perquè alliçona contínuament, ens salva de nosaltres mateixos i ens diu que “quan siguem grans ja entendrem perquè calen les estàtues del règim al carrer”. Doncs moltes gràcies, però no calia.
Només em queda un dubte, però: i si realment els resultats d’aquesta cura fossin “100% garantizados”? Assegureu-vos-en: 671 138 354 o 666 775 791. Amb els bruixots no se sap mai.