dimarts, 15 de desembre del 2009

Perquè "no és això"

.


Ni que sigui a manera de presentació, voldria dir que aquest blog neix amb la vocació de crítica cap a una situació general d'un món en el qual em trobo incòmode. Necessito doncs, lletraferit com sóc, d'expressar amb la ploma allò que em fa mal. Aquesta fotografia és una al·legoria del meu propòsit. L'any 2007 vam fer un viatge a Txèquia, Eslovàquia i Hongria. Havíem llegit la "llegendària qualitat" del cafè txec (no es pot fer tot bé) i vaig voler comprovar si era realment així. Les fotografies que em va fer el meu fill Ignasi demostren, a la meva cara, l'evolució del meu sentiment a mesura que el líquid negre m'inundava la gola.
Així és com m'he anat sentint a mesura que he criat anys i panxa. De tota manera, aquest "perquè", el completaré amb paciència i cura a mesura que el rial de la vida em porti cap a altres espais. Tinc la sort de tenir la porta de la ment permanentment oberta: vaig llençar-ne la clau fa temps.