dissabte, 2 de juny del 2012

Axà es fa

Fa uns dies una furgoneta va xocar contra una paret mitgera de casa i en va fer caure un bon tros. Com que el cotxe té assegurança, doncs cap problema, es fa el parte i avall, solucionat. Resulta que la companyia d’assegurances, Axa, és la mateixa per a tots dos i sembla que així tot serà més fàcil. Enviem el pressupost i una foto.
Comença el sainet. Em truca per telèfon un xicot amb un marcat accent sud-americà que em pregunta com va anar la cosa de l’accident. Li ho explico en català, però em demana que ho faci en castellà i, a desgrat, hi accedeixo (encara em costa d’entendre com companyies que operen a Catalunya, tenen gent incapaç de comprendre el català). Quan acabo, em diu que ell pertany a Brrbllbrrlala. Li ho faig repetir: Brrbllbrrlala. Al capdavall aconsegueixo d’entendre que és una empresa que perita per compte d’Axa, i que la seva trucada és per comprovar les meves dades per a procedir al pagament. Com que no el conec, li dic que no li donaré pas cap dada d’aquesta mena i, que si la necessita l’haurà d’obtenir d’una altra manera. Quedem en què, a través de l’agent local, ja se’n sortirà. Quina sorpresa no tinc quan, unes hores després, una noia, ara en català, em comunica que procediran a pagar-me tot seguit els danys produïts. M’estranya: l’obra encara no s’ha ni començat i em volen pagar el pressupost...? De seguida ve la clatellada quan la noia em diu, en català, que han “ajustat” el pressupost i que em pagaran la meitat del què diu. Li dic que a veure si també les companyies d’assegurances han aplicat les seves retallades i que no li penso pas signar la conformitat. Després d’esplaiar-me a desdir, acaba amb un “ja el trucarà el meu superior” i jo l’engego amb bon vent i barca nova.
O sigui que, un personatge que desconec, bo i assegut en la seva cadira barcelonina, sense desplaçar-se ni un mil·límetre, sense exercir la seva funció de pèrit, m’ofereix una “quita” i tots contents. Això és professionalitat, sí senyor; i atenció al client, què carai. Per una vegada un lema comercial sincer: “Axa, la aseguradora que no parece aseguradora”.