dimarts, 2 de maig del 2017

L’ANC i la Feria de Abril

Ahir, 27 d’abril, dia de la M.D. de Montserrat, vaig rebre un email de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) on miraven de justificar l’assistència a la Feria de Abril catalana. Com si fóssim servidors de señoritos que prenen el seu fino ben asseguts damunt del seu cul blanc, l’ANC ha plantat la seva estaca que han anomenat “La Caseta del Sí”. No dubto que pot ser un bon acte de merchandising, que podem caure simpàtics i tot, però vendre la hisenda a una entitat, que en un moment determinat, i tolerada per una Generalitat temorosa, es va convertir en un cau de lladres i en un loby descarat i xantatgista, em sembla injustificable. Aquest acte em sembla miserable, perquè dóna recolzament a una forma de negoci i de contrapoder que apel·la al sentiment de pertinença de la bona gent per omplir-se la butxaca. L'ANC a la Feria dóna caràcter representatiu a una entitat podrida que a la República hauria de desaparèixer per obsoleta i corrupta.

El darrer paràgraf de l’email és inacceptable: “A l’Assemblea, estem persuadits que l’independentisme ens uneix, fa pinya, ens fa un sol poble, vinguem del nord, vinguem del sud. Per això t’esperem a la Feria, tant si hi vas cada any com sobretot si no hi has estat mai, en colla, amb els amics, amb la família, en grup, amb la teva assemblea territorial!”. Si us he de dir la veritat, m’he quedat glaçat. I no, no hi he anat mai, ni m’ha passat pel cap; ni en colla, ni amb amics i encara menys amb la família. No, no m’hi espereu perquè no vindré.