flagel de periodistes i mitjans; tralla de polítics, martell d'hipòcrites i mentiders; fornal d'idees emprenyadores... el poema.
dimarts, 28 d’agost del 2012
Sobre nens i nenes, nois i noies, homes i dones
Aquests
dies es discuteix vivament als mitjans sobre l’educació segregada per sexes.
Tots els arguments que llegeixo a favor fan referència als resultats acadèmics
superiors que s’aconsegueixen quan tornem a l’escola de nens i a l’escola de
nenes. Sembla que hi ha estudis que demostren que això és cert. No ho
discutiré: segur que els “experts” ho han fet molt bé i han sumat i restat
correctament. Tampoc posaré en dubte avantatges pedagògics o processos de
maduració diferents entre els sexes. Solament voldria reflexionar sobre si a la
vida solament compten els resultats numerals, l’eficàcia i l’eficiència dels
recursos, els resultats acadèmics finals. No compten també les relacions entre
les persones, aprendre que som essencialment diferents i a comprendre i a acceptar
aquestes diferències? El coneixement acadèmic no implica necessàriament saviesa.
De nena a noia i de noia a dona hi va un pam enorme que cal anar vivint, a poc
a poc: també a l’escola. Potser en lloc de competir a córrer més que els altres
cal esperar al qui va coix i junts fer el complex i alhora formidable camí de
la vida. Potser és una mica menys “eficaç”, però és més bonic, molt més bonic,
fer-lo tots plegats.