dijous, 26 de gener del 2017

Sí, Ministre!

En la meva vida professional m’he trobat moltes vegades amb persones inaccessibles, ja fos pel seu càrrec o, més correntment, pel seu ego. He ensopegat amb mestres dels obstacles, gent que et posa secretaris, intermediaris i porters de manera que, per accedir-hi, has de ser un atleta del salt acrobàtic. I, tot i les dificultats, necessites connectar-hi per a poder aconseguir un objectiu determinat. Amb el temps vaig aprendre que podies enfrontar-te amb tot el panorama de sotracs i portes tancades o bé mirar d’entrar per la porta del darrera. No sempre es pot... però déu n’hi do! Parlant amb gent propera, prou vegades vaig aconseguir arribar al boss.
Explico tot això perquè el Gobierno, encapçalat pel propi Presidente i el seu representant a Catalunya l’aguerrit Enrique Millo, s’ha afanyat a desprestigiar la trobada europea dels representants de la Generalitat. Diuen que hi havia 350 persones i que no hi havia gairebé cap parlamentari i bla, bla, bla... Penso que aquestes 350 persones deuen tenir alguna cosa a veure amb la UE, que alguns hi deuen haver anat per iniciativa pròpia i que d’altres, ves a saber quants, enviats per algú amb veu i vot: “mira, jo tinc tal o qual compromís, però ves-hi tu, pren nota i després m’ho expliques”.

No voldria haver de recordar al Gobierno, PSOE i altres mindundis, aquella impagable sèrie de la BBC que es deia “Sí, ministre!”. Si no la coneixen o no la van veure, cosa factible perquè es tractava d’una producció intel·ligent, els recomano vivament que ho facin. Aprendran que les decisions importants es prenen més al llit o a la cuina que en els consells de ministres.