dimecres, 11 de gener del 2017

Indignat

Llegeixo a El País: “a l’estació Baqueira-Beret [···] des de principis de desembre, coincidint amb el pont de la Constitució i la Immaculada, els seus usuaris s'han trobat amb la curiosa imatge de camions i helicòpters traslladant sacs plens de neu de cotes altes a les cotes més baixes, [···] Baqueira-Beret ja va emprar aquest recurs el 2015 però durant aquesta temporada els vols de l'helicòpter i el trànsit dels camions s'han convertit en un fet habitual”.
M’indigna profundament que es malbaratin recursos, es contamini l’alta muntanya i es malmeti el paisatge per acontentar uns quants, o molts que m’és igual, esquiadors de pandereta.
M’indigna més encara en Francesc Mauri, que forma part de la tribu de lliscadors impenitents, que dia sí dia també, ens ensenya ufanós i caralluent els canons de neu que malgasten aigua i energia per crear un espectacle penós.
M’indigna que aquest defensor de cotxes elèctrics, que ens renya perquè tirem tovalloletes humides al WC “si volem tenir el culet net...”. Que no passa dia en què no ens recordi que el canvi climàtic és culpa nostra, perquè som una colla d’inconscients que vivim per sobre de les nostres possibilitats ambientals... Però que ell i els seus programes tenen el dret de passejar-se en helicòpter per tot arreu espantant quatre cabirons.
M’indigna, sobretot, que calli com un mut quan es transporten tones de neu per satisfer persones com ell a qui agrada tant i tant de malmetre muntanyes.
Senyor Mauri: qui és el seu patró? El planeta terra, les estacions d’esquí, els fabricants de cotxes elèctrics? Els transportistes de neu per terra, mar i aire? Perquè estic segur que el dia que la neu desaparegui del Pirineu, vostè i d’altres defensaran, o callaran que pel cas és el mateix, quan es dugui neu d’Alaska en vaixells noliejats per les elits esquiadores del país. Mentre tingui aquesta doble moral, benvolgut Francesc, em permetrà dubtar fervorosament de la seva xerrameca buida.