Llegeixo que el ministre Cañete vol posar ordre al “pota
negra”, un nom que solament hauria de dur el pernil elaborat amb porc ibèric i
amb unes condicions de curació determinades. Per a fer-ho, s’ha servit de la senyora
vicepresidenta del Gobierno, Soraya Sáenz de Santamaría qui, com si fos
una hostessa, anava ensenyant la brida que tocava en cada moment durant la roda
de premsa posterior al consell de ministres. Explicada aquesta ocurrència del
ministre de les passejades militars per l’Ebre, passem a la realitat de la marca
España.
El diari local La Comarca, d’Alcañiz, publicava el passat
dia 3 que havia nascut el primer turolenc de l’any, i que “la empresa
turolense ‘Manolica’ entregó a los padres un jamón y una camiseta pequeña con
la bandera de Aragón’”. En una samarreta calcada a la que el barça utilitza
enguany com a segon equipament, hi han escrit ‘catar’ enlloc de Qatar i tan panxos.
De veres que a vegades em costa d’entendre els publicistes, però per acabar-ho
de rematar, cal fixar-se en la funda que cobreix el pernil i llegir-hi “HAMOON”,
així, amb lletres ben grosses. Impressionant, formidable. Com que hem de
promocionar el “jamón” què millor que traduir-ho a l’anglès i santes pasqües!
Un pobre favor li fan a l’amic Cañete, entestat en la promoció del “jamón”,
sigui o no “pota negra”. En conjunt, una imatge prou patètica.
I als cracs de “Manolica” que els aprofiti: amb la còpia
burda d’una samarreta famosa i una traducció tant aconseguida segur que les
vendes els pugen com l’escuma: España cañí, forever!