diumenge, 12 de gener de 2014

El ministre Cañete ha dit que prou!

Llegeixo que el ministre Cañete vol posar ordre al “pota negra”, un nom que solament hauria de dur el pernil elaborat amb porc ibèric i amb unes condicions de curació determinades. Per a fer-ho, s’ha servit de la senyora vicepresidenta del Gobierno, Soraya Sáenz de Santamaría qui, com si fos una hostessa, anava ensenyant la brida que tocava en cada moment durant la roda de premsa posterior al consell de ministres. Explicada aquesta ocurrència del ministre de les passejades militars per l’Ebre, passem a la realitat de la marca España.
El diari local La Comarca, d’Alcañiz, publicava el passat dia 3 que havia nascut el primer turolenc de l’any, i que “la empresa turolense ‘Manolica’ entregó a los padres un jamón y una camiseta pequeña con la bandera de Aragón’”. En una samarreta calcada a la que el barça utilitza enguany com a segon equipament, hi han escrit ‘catar’ enlloc de Qatar i tan panxos. De veres que a vegades em costa d’entendre els publicistes, però per acabar-ho de rematar, cal fixar-se en la funda que cobreix el pernil i llegir-hi “HAMOON”, així, amb lletres ben grosses. Impressionant, formidable. Com que hem de promocionar el “jamón” què millor que traduir-ho a l’anglès i santes pasqües! Un pobre favor li fan a l’amic Cañete, entestat en la promoció del “jamón”, sigui o no “pota negra”. En conjunt, una imatge prou patètica.

I als cracs de “Manolica” que els aprofiti: amb la còpia burda d’una samarreta famosa i una traducció tant aconseguida segur que les vendes els pugen com l’escuma: España cañí, forever!