dijous, 9 d’abril del 2020

Na Mònica Terribas i el que és important, o no


Aquesta matí escoltava d’esma, per la ràdio, el discurs buit, repetitiu i massa llarg del Presidente Sánchez. He tancat la ràdio: no tenia cap interès i em barrinava la mala llet. Al cap d’una estona, pensant que ja hauria acabat, engego de nou l’aparell i sento la veu de la periodista Mònica Terribas que ens diu: “El més significatiu que ha comunicat el president és la tornada al treball de... el proper dia...”.
Si ens hem de refiar del resum de la periodista –aclarint-nos com si nosaltres no fóssim capaços de fer-ho– més val que ens desem. La poca estona que he sentit el Presidente, s’ha fet un fart de parlar de la “nueva normalidad” sense aclarir en cap moment quin serà aquest nou estat. A mi se m’han posat de punta fins els pels més llunyans de l’anatomia, però la senyora Terribas insistia en la tornada a la feina.
Em temo que aquesta “nueva normalidad” no serà altra cosa que una retallada sense precedents de llibertats individuals, de violació de la intimitat, de la censura a tots nivells, de reversió dels drets nacionals de Catalunya. I mentrestant la periodista ens va distraient amb temes molt menors, que encara que siguin importants ara, qüestionen la seva capacitat d’anàlisi. El mal és que, sentint butlletins de notícies posteriors, ningú ha fet referència a la “nueva normalidad”.
Crec que a mi el confinament m’arribarà després de la pandèmia, quan m’hagi d’amagar del “gran germà” que ens estan preparant els governs. Quina merda!